Microsft също удари 1 трилион долара пазарна капитализация

Microsoft последва Apple и Amazon и достигна 1 трилион.

“Клуб 1 трилион” вече има своя трети член и това е софтуерният гигант Microsoft. В ранната търговия в четвъртък (26.04.2019) акциите на компанията на Бил Гейтс нараснаха с повече от 5.1% до 130.56 долара, което бе достатъчно, за да може компанията да достигне 1 трилион долара пазарна капитализация, въз основа на 7.663 милиарда акции на компанията, предаде CNBC.

Въпреки това, по време на търговската сесия цените на акциите на Microsft леко се понижиха и затвориха на 129,52, което доведе до пазарна капитализация от малко под 990 милиарда долара.

Microsoft, H1

Източник: Admiral Markets, MetaTrader 5, Micrsoft, часова графика

След края на търговията в сряда Microsoft публикува отчета си за фискалното трето тримесечие, който показа печалба на акция (EPS) от $1.14. Така компанията надхвърли прогнозите на анализаторите от Refinititv за $1 EPS. Приходите също се покачиха с 14% до 30,6 милиарда долара, надхвърляйки очакванията за 29.84.

Microsoft и Facebook откриха сезона на отчетите на технологичните компании като и двете успяха да надминат очакванията. Акциите на Facebook нараснаха с повече от 6% в четвъртък. След затварянето на сесията в четвъртък Amazon също надхвърли прогнозите с $59.7 милиарда приходи или ръст от 17% ма годишна база, при печалба на акция от цели $7,09. В началото на следващата седмица ни очакват и Google и Apple.

Очакванията към отчетите на технологичните компании изглежда нарастват на фона на новата най-висока стойност в историята на технологичния индекс NASDAQ100.

Ръстът на продажбите в Microsoft се води от прехода към публичен облак, тъй като все повече от големите предприятия разтоварват сървърите си и съхраняват данни в инфраструктурата на Azure. Процентът на приходите, останали след отчитане на разходите за продадените стоки, е 66.7%, в сравнение с 65.4% година по-рано. Нетната печалба нарасна с 19% до 8,8 милиарда долара.

Microsoft Azure

Приходите на Azure скочиха със 73%. Търговският облак на Microsoft, който включва Azure, нарасна с 41% през тримесечието до 9.6 милиарда долара. Докато Azure все още е много по-малък от съперника на Amazon Web Service, анализаторите на Stifel твърдят, че той нараства по-бързо от AWS. Анализаторите в Mizuho Securities пък заявиха, че ръстът на Azure е доста над прогнозата им за 68% експанзия.

“Ние продължаваме да бъдем много бичи настроени по отношение на позиционирането на Azure”, споделиха от Mizuho в съобщения след отчета за приходите на Microsoft. Японската банка поддържа рейтинг за покупка на акциите на софтуерния гигант.

Microsoft заяви, че приходите през четвъртото фискално тримесечие ще бъдат от 32,2 милиарда долара до 32,9 милиарда долара. Пазарните анализатори очакват 32,6 милиарда.

В допълнение към растежа на облачната инфраструктура, Microsoft се възползва и от преминаването към облачни приложения, като стимулира потребителите на традиционните си продукти като Word и Excel в облачния Office 365 пакет. Търговските продажби на Office 365 се увеличиха с 30%.

А LinkedIn, професионалната социална мрежа, която Microsoft придоби за повече от $ 26 милиарда през 2016 година, продължава да расте много по-бързо от цялостния бизнес. Приходите на LinkedIn се повишиха с 27% през тримесечието.

Microsoft – най-голямата компания в САЩ

В края на ноември 2018, стойността на акциите на софтуерният гигант Microsoft затвори над Apple за първи от 8 години, съобщи агенция Reuters. Това се случи, след като производителя на операционната сиситема Windows се възползва от ръста на облачните технологии, докато Apple бе засегната от притесненията на инвеститорите за търсенето на iPhone.

Така, след като само преди малко повече от месец изпревари Amazon, Microsoft се превърна в най-голямата компания в САЩ по пазарна капитализация.

Пазарната капитализация на Apple надмина Microsoft през 2010 година, когато Microsoft се бореше със забавящото се търсене на персонални компютри, което отчасти се дължеше на експлозията на смартфони като iPhone.

“Клуб 1 трилион”

През септември 2018 година американският гигант за продажби на дребно Amazon достигна 1 трилион долара пазарна стойност. До момента единствената щатска компания, която бе постигала това бе Apple, 5 седмици по-рано. По време на търговската сесия на 4 септември, акциите на Amazon поскъпнаха и така цялата капитализация на компанията надхвърли леко 1 трилион.

В последствие обаче се понижиха и оставиха Apple единствената еднотрилионна публично търгувана компания в света за тогава. Все пак, акциите на Amazon затвориха сесията на цена от 2039,51 долара и с пазарна стойност от 995 милиарда долара.

Тогава анализаторите отбелязаха, че компанията на Джеф Безос е отбелязала особено впечатляващ растеж и в Amazon Web Services. Бизнес сегментът нарасна почти с 50% през второто тримесечие. Сега Micrsoft противопоставя Azure na AWS и именно търговският облак го вкара в “Клуб 1 трилион”.

Apple имашe доста сериозен старт, надминавайки пазарната стойност от 900 милиарда долара, осем месеца преди Amazon, която през юли 2018 година достигна 900 милиарда долара, най-вече поради най-силния си Prime Day за всички времена.

Все пак, на Apple и трябваха 38 години, за да достигне до заветната стойност, докато на Amazon само 21. На Micrsoft това постижение отне “цели” 44 години.

Започнете да търгувате Amazon, Apple, Microsoft и още над 7500 финансови инструмента с платформа номер 1 в света за търговия с множество активи – MetaTrader 5, предоставена безплатно от Admiral Markets.

Търгувай с Admiral Markets MetaTrader 5
About Борис Петров 2985 Articles
Казвам се Борис Петров, от София и съм собственик, и създател на сайта FXTrading.bg. Автор съм няколко стратегии за търговия на валутния пазар и редица публикации в сферата на техническия и фундаментален анализ. Сайтът е насочен към всеки с подчертан интерес към финансовите пазари като може да е от полза, както на начинаещите, така и на вече напреднали трейдъри и инвеститори.

Коментирайте първи

Оставете коментар

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.