Илон Мъск: Тесла остава публична

Тесла остава публична
В петък, след като пазарите бяха затворени, собственикът на компанията за електромобили Тесла Моторс- Илон Мъск обяви, че няма да прави Тесла частна компания.

Илон Мъск обяви, че волатилните акции на Тесла остават публични.

В петък, след като пазарите бяха затворени, собственикът на компанията за електромобили Тесла Моторс- Илон Мъск обяви, че няма да прави Тесла частна компания.

“По-рано този месец обявих, че обмислям да направя Тесла частна. Като част от процеса беше важно да разберем дали настоящите ни инвеститори вярват, че това ще бъде добър стратегически ход и дали те биха искали да участват в частна Тесла”, написа Илон Мъск в блога на компанията.

“Нашите инвеститори са изключително важни за мен. Почти всички останаха с нас от времето, когато станахме публични през 2010 година. Тогава нямахме автомобили в производство, а само виждания за това, което искахме да бъдем. Те твърдо вярват в нашата мисия за напредък на неизчерпаемата енергия и се грижат сериозно за нашия успех.”

Илон Мъск обяви, че е работил със Silver Lake, Goldman Sachs и Morgan Stanley, които имат опит в световен мащаб по тези въпроси, за да разгледат многото фактори, които биха се появили ако Тесла стане частна компания. Освен това, Мъск се е допитал и до големите и малки инвеститори, затова кое би било най-добро за дългосрочните интереси на компанията за електромобили.

Собственикът на Тесла изглежда се опитва да припише решението му компанията да остане публична на инвеститорите. По този начин Илон Мъск смята да минимизира щетите от промяната на намеренията си, които обяви само преди няколко седмици.

Какво смятат инвеститорите в Тесла?

“Предвид обратната информация, която получих, е очевидно, че повечето от настоящите притежатели на акции на Тесла смятат, че е по-добре да продължим като публична компания”, написа Илон Мъск. “Освен това редица институционални акционери обясниха, че имат вътрешни проблеми, които ги ограничават в това колко могат да инвестират в частна компания.”

Мъск се застъпи и за дребните инвеститори, за които на практика няма да има начин да притежават акции на Тесла ако е частна. “Въпреки че мнозинството от акционерите, с които говорих, заявиха, че ще останат с Тесла, ако станем частни, настроението, накратко бе “моля, не правете това””.

Ще стане ли Тесла частна?

Според собственика на компанията за електрически автомобили преходът към частна компания би бил предизвикателен. Освен това, е ясно, че ще отнеме  време и ще отдалечи компанията за електромобили от първоначалните очаквания. “Това е проблем, защото ние абсолютно трябва да останем фокусирани върху изграждането на Модел 3 и да станем печеливши. Няма да постигнем мисията си за неизчерпаема енергия, освен ако не сме финансово устойчиви”, смята Мъск.

Публична или частна Тесла?

“След като разгледах всички фактори, се срещнах вчера (четвъртък) с Борда на директорите и им казах, че смятам, че по-добрият път е Тесла да остане публична. От Бордът посочиха, че са съгласни”, написа Илон Мъск в съобщението в блога.

“Придвижвайки се напред, ние ще продължим да се съсредоточаваме върху това, което е най-важно: да изграждаме продукти, които хората обичат и които имат значение за общото бъдеще на живота на Земята. Ние показахме, че можем да правим прекрасни продукти свързани с неизчерпаемата енергия и сега трябва да демонстрираме, че можем да бъдем печеливши постоянно . С целия напредък, постигнат в Модел 3, ние сме натоварени да правим това и с екипът ще положим всички усилия.”

Тесла Модел 3

Какво следва за Тесла?

Ако тази новина беше дошла по време на пазарните часове, щеше да настане хаос. Тесла залага, че след известно време добрите резултати ще дойдат. Това обикновено е така, но само до известна степен.

Въпреки че Илон Мъск твърди, че е убеден, че “има повече от достатъчно финансиране Тесла да стане частна”, това далеч не изглежда така. Ясно е, че нищо не е било гарантирано, но може би той се опитва да накара саудитите да кажат, че първоначално са обещали да осигурят финансирането само, за да спасят собствените си инвестиции.

Трябва да се отбележи и че Мъск в момента е обект на три съдебни дела и това е само началото. Комисията за ценни книжа и борси продължава разследванията на компанията и ако нищо не се направи може да се стигне до фарс. Очевидно е, че саудитите са били готови да инвестират в Тесла, но може да си представим, че тази сага е накърнила доверието им към Мъск и компанията.

Сегашните тревоги са по-малкия проблем. По-големият е, че зад ъгъла се крият други, а още едно лошо заглавие наистина ще насочи и без това колебливите акции на Тесла към свободно падане.

Акции на Тесла

Акции на Тесла
Източник: Admiral Markets MetaTrader 5

След новината от началото на месеца, че може да стане частна компания, акциите на Тесла загубиха над 90 долара и паднаха до 291 долара. Последва известно стабилизиране и в петък затвориха на нива около 322 долара за акция.

След последните новини, скорошните дъна от 291 и 286 долара изглеждат като първоначална цел. Последвани от 16-месечния минимум от 244 долара, достигнат в началото на април. А при пробив под тези нива може да видим и по-сериозен спад.

В краткосрочен план вероятно ще станем свидетели на бъркотия, страх и някаква объркана алчност. Но в дългосрочен план трябва да има печалби или акциите на Тесла ще се сринат до нула. Има всякакви слухове за доставчици, на които не е плащано и за недоволни клиенти.

Ако искате да разберете повече за бързо развиващият се сектор на електромобилите и как може да се възползвате от възхода им, посетете щанда на Admiral Markets на Electromobility Expo 2018  от 13 до 16 септември в Sofia Ring Mall.

Как да инвестираме във възхода на електромобилите?

About Борис Петров 375 Articles
Казвам се Борис Петров, от София и съм собственик, и създател на сайта FXTrading.bg. Автор съм няколко стратегии за търговия на валутния пазар и редица публикации в сферата на техническия и фундаментален анализ. Сайтът е насочен към всеки с подчертан интерес към финансовите пазари като може да е от полза, както на начинаещите, така и на вече напреднали трейдъри и инвеститори.

Коментирайте първи

Оставете коментар

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.